Alla inlägg under oktober 2014

Av Moa Gustavsson - 31 oktober 2014 11:06





Idag gick jag upp runt 8 För att gå ut och rida Dundee innan han skulle ut i hagen.

Jag red mycket lösgörande och lite travbommar inför tävlingen på Söndag.

Han va jätte fin och gick bra framåt.

Pegasus ska antingen vila eller så ska min syster rida honom.


 

 

I måndags va tandläkaren här och kollade på Dundees tänder. Hon sa att han har jätte fina tänder men hon raspade lite i bak. Han hade även små sår i munnen som jag skulle låta läka och då skulle jag antingen köra utan nosgrimma eller så skulle jag köpa en remontgrimma, så i Tisdags åkte mammatill Hööks och köpte en. Jag är jätte nöjd med den och de känns som att hästen är nöjd oxå! 🐴

 

 

 

I tisdags så va även min syster och pappa iväg till Stigsbergs gård och köpte en läder sprej. Den är 7kt bra och den tar bort smutsen på lädret direkt. skulle absolut rekommendera den! 👍

 


Av Moa Gustavsson - 30 oktober 2014 21:38

Tänkte skriva lite info om ponnysarna som står hemma hos mig 😊

 

Mr Pegasus (TILL SALU)

D- ponny valack född 2006

han ägs inte av oss men han bor hos oss och jag rider och tränar honom. Han ägs av Sigtuna Ridskola, men han trivdes inge bra på ridskolan och därför står han hos oss. 

Han hoppar allt man styr på och vi hoppar banor på LB/LB+ höjd. (1m/105m)

Han är en ponny med egen motor och kan även bli fin i dressyren 😊 

   

 

Captain "Dundee" 

Valack, född 2007 Maxad d- ponny.

Vi tränar LB dressyr och LB hoppning (1m) 

om man har benen om och ger honom eftergift så hoppar han allt man styr på. Han är en underbar ponny och hans personlighet slår allas.

 

 

vanity's Vivid Valiant "Valle" 

Valle som han kallas är en skimmel valack född 2000

Han är min syras d- ponny och hon tränar och tävlar honom på LD/LC nivå (80cm/90cm) 

Han är en perfekt ponny för min syster och dom passar jätte bra tsm 🐴

 

 

 

 

 


Av Moa Gustavsson - 30 oktober 2014 14:46

Hej ni som läser detta!

jag heter Moa och är 15 år, på denna blogg hade jag tänkt skriva lite om vad jag gör på fritiden och om mina hästar och min familj o vänner osv. 

Jag kommer lägga upp filmer och bildet från t.ex Hoppträningar eller bilder på mig och min syster. 

Jag gillar att skriva så mina kompisar tyckte att jag skulle starta en blogg.. Så får se hur de går🙈

/ Moa💕


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards